Kamis, 25 Juli 2013

Kelakar dan lawak Teka Teki

Teka-teki: Antara kapal terbang dengan kuih lepat
liat, mana satu yang paling tinggi?
Jawapan: Kuih lepat liat la sebab kapal terbang sampai langit je, tapi kuih lepat sampai lelangit!

Teka-teki: Banyak2 kotak, kotak apa yang takleh angkat?
Jawapan: Kotak penalti lah..

Teka-teki: Kenapa Penggali Kubur Gali Kubur Tak Pakai Selipar???
Teka.. teka..
Jawapan: Selipar mana boleh buat gali tanah, cangkul lar

Teka-teki: Bulu bertemu bulu kulit bertemu kulit makin tambah rapat makin nikmat rasanyer! Jawablah kalau bijak sangat!
Jawapan: Haah.. mulalah otak kuning, MATA lah jawapan nyer..!

Teka-teki: 3 kepala, 6 mata, 8 kaki. Apakah bendanya tu?
Jawapan: Koboi naik kuda bawak ayam.

Teka-teki: Masa dia hidup kita menyanyi, masa dia mati kita tepuk tangan.
Jawapan: lilin masa sambut EPI BESDAY

Teka-teki: Scorpion kaler apa?
Jawapan: KALA jengking lah.. senang pun takleh nak jawab!

Teka-teki: Dalam banyak2 kera, kera ape yang pandai menaip???
Jawapan: Kerani

Teka-teki: Ada sorang imam, tengah semahyang pastu ada sekor anjing lalu kat depan dia. Pastu dia jilat kaki dia, BATAL TAK AIR SEMAYANG IMAM TU???
Jawapan: Mana batal sebab anjing tu jilat kaki dia sendiri!

Teka-teki: 4 orang awek cun berpayung dengan satu payung tapi nape tak basah langsung??
Jawapan: Sebab tak hujan aduhai! Dahlah malaslah nak tanya lagi soalan bebudak pun takleh nak jawab! Yg nih.. jangan pikir bukan2 plak ek...

1) Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk, jilat-jilat bila dah basah baru cucuk.
Jawapan : Masukkan benang dlm lubang jarum

2) Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai?
Bus skolah lah... The OnLY bus yng pergi skolah

3) Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais?
Jawapan : Milo AIS

4) Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki
Jawapan : Sbb kalau angkat dua kaki jatuh lah..
hahahahha

5) Apa binatang, badan kecik macam semut tapi
mata besar "bulb" mentol
Jawapan: Semut bermate BENGKAK hahahahha

6) Mana lagi tua, motorsikal ke kereta?
Jawapan : Motosikal sbb dia pakai tongkat

7) Kangkang peluk, kangkag peluk, bila dah dekat
climax pegang buah
Jawapan: Panjat pokok kelapa amek BUAH KELAPA
Ahmad bin Abu, kambing bin apa?
Jawapan : Kambing binATANG

9) Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan
jantan?
Jawapan : Betina ikan duyung jantang ikan BAKAR
maner der betina name BAKAR

Minggu, 14 April 2013

Koleksi 55 (Teka Teki Bola 2)

1. Pemain paling suka meludah di padang = Florent Malouda - France
2. Pemain paling suka makan lepat = Frank Lampard - England
3. Pemain yang menguruskan 3 pos ofis = Helder Postiga - Portugal
4. Pengurus pasukan yang suka berlari = Luis Philipe Scolari - Portugal
5. Pemain yang main bolasepak dan ping-pong = Razak Pimpong - Ghana
6. Pemain bolasepak yang juga kawan baik Batman = Robin ho - Brazil
7. Pemain bolasepak yang juga macam Batman = Mathias Kezman - Serbia Montenegro
8. Pemain yang tak pernah miss bayar bil = Adabayour - Togo
9. Pemain yang main bolasepak dan biola = Saviola - Argentina
10 .Pemain bolasepak yang paling manis = Maniche - Portugal
11 .Pemain yang selalu terluka di padang = Luca Toni - Italy



3 comments
Labels: Koleksi 55
Monday, July 25, 2011
Koleksi 54
Syarikat apakah yang terbesar di dunia?

Air apakah yang tidak akan beku?

Perkataan apakah yang dieja salah di dalam kamus?

Apakah yang perlu dipecahkan terlebih dahulu sebelum boleh digunakan?

Kamu balingnya bila ingin digunakan, dan tariknya bila selesai digunakan?


JAWAPAN
- Amerika Syarikat
- Air panas
- Salah
- Telur
- Sauh
1 comments
Labels: Koleksi 54
Saturday, January 1, 2011
Koleksi 53 (Teka Teki Bola)
Pasukan bola manakah yang sukakan pedas?

Stadium manakah yang terkecil?

Mengapakah pengadil memberikan kad merah kepada pemain yang melakukan kesalahan yang berat?

Siapakah yang selalu mengejar bola, tetapi tidak pernah dapat?

Siapakah penyerang terbaik di dunia?


JAWAPAN
- Brazil. Samba a.k.a Sambal... Hahaha...
- Stadium mini la...
- Kalau bagi kad kredit itu bukan main bola namanya.
- Pengadil perlawanan.
- Semua penyerang jahat. Contohnya penyerang berani mati dan sama waktu dengannya. Melainkan dia mempunyai niat yang baik... ;-)